Alla inlägg under maj 2008

Av Solweig - 15 maj 2008 22:33

Åter en dag med bara gråväder. Husse packade sina prylar och stack till Norge för att fiska på förmiddagen. Själv har jag inte gjort just någonting i dag. Dagen går även när man gör ingentig, lika fort också!


I kväll ringde husses bror om att deras äldsta dotter avlidit, hon led av cancer. Jättetråkigt, aldrig roligt när någon dör, men särskillt tråkigt när barnen dör före föräldrarna.


I morron måste jag ta itu med alla murklorna som husse plockade på onsdagkväll. Vore det varmare skulle man ju kunna torka dom men nu är det inget torkväder precis. Visserligen så skall dom ju hänga på tork nästan hela sommaren om man skall torka. Men jag tror att jag förväller och fryser in i stället.

Av Solweig - 14 maj 2008 18:58

så har det varit hela dagen. Ja fast när man drog upp persiennen i morse snöade det!

Har varit på stan och handlat diverse. Det är ju så att när husmor handlar då skall man hinna med allt möjligt.

Har handlat mat till husse som åker till Norge och fiskar i morron. Sedan måste vårt eget förråd fyllas på. Spaden som jag skall gräva om dammen med har varit försvunnen, nu har jag köp en ny!

Sedan har jag lämnat material till Sten och till en dam som håller på med Feng Shui.

Skulla ha varit på träningstävling i agility, men den börjar kl 18.00 och då hade jag just kommit hem. Sen skulle ju middag lagas så det blev ingen tävling.

Hoppas att det är uppehåll i morron så skall jag träna lydnad med Lina.

I dag blev det ingenting, hann helt enkelt inte.


Av Solweig - 13 maj 2008 19:57

har varit ute två gågnger i dag med Lina, det är så kallt att man måste ha handskar och mössa.

Jättetrist! Det har blåst och ett tag haglade det också.

Har suttit inne och gått igenom medlemslistan till Trädgårdsföreningen, tagit bort dom som inte betalat och lagt till nya medlemmar. Det har tagit nästan hela dagen.

Var ut och vattnade i växthuset, där var ganska varmt mitt i dan när solen sken. Men det blir säkert minusgrader i natt så det är tur att man har värme i växthuset.

Har tagit in blommorna jag haft på verandan, det blir ganska kyligt där också, vill inte riskera att dom fryser.

I morron skall jag åka på stan på e.m och handla och lämna material hos Sten till helgens aktiviteter på Jamtli.

Sist blommor till Britta som fyller år i dag!

Av Solweig - 12 maj 2008 21:59

Det har varit kyligt hela dagen bara 6 gr.varmt i skuggan. Bara någon grad när vi var ut i morse. Man tog på sig vinterjacka och vantar. Brrr...

Bestämde mig för att ha bakdag. Har bakat både rågbröd och kanelbullar.

Så nu finns det att hämta upp från frysen.

I kväll var vi på agilityplan och körde två race. Det gick så där. Lina har svårt att ta komandon från höger sida. Beror dels på att vi tränar lydnad också att vi inte tränat dirigering från höger sida. Det måste vi träna på, annars går hon lite sakta i slalomen.

Lydnadsträningen kör vi lite varje rastningstillfälle. Sitt stanna kvar och ligg stanna kvar. Går ibland jättebra och ibland dåligt.

Linföring går hyfsat rakt fram men vi måste träna halter och framför allt vänstersvängar.

Har inte hört något från kursledaren i tävlingslydnad, dåligt tycker jag. Hon rabblade upp en massa datum förra torsdagen men inte kan man minnas dom, hon kunde ju maila dom. Det är sista kursen jag går på ÖBHK.

Nu skall jag kolla några papper innan jag intar slafen.



Av Solweig - 11 maj 2008 20:18

I dag har mina tvillingbarnbarn varit hit, hade inveterat dom till middag.

Först var vi ut på skogspromenad, sedan gick vi in och åt middag.

Det har blivit så långt mellan gångerna som dom kommer hit. Men vi får väl försöka ändra på det.

Innan pojkarna kom körde jag och husse ut komposten på stora rabatten som jag grävde om i höstas.

Nu i kväll var vi ut och gick kvällspromenad med Lina, det blåste så kallt att jag letade fram vinterjackan. Så nu blir det till att hitta på inneaktiviteter några dagar. Baka bullar t.ex

Av Solweig - 10 maj 2008 21:16

Det är lite tråkigt, tre av valparna på Ulvus kennel dog i går. Måste kännas bedrövligt när en vecka gamla valpar som har utvecklats som det ser ut helt normalt plötsligt dör.  Men alla hundar på kenneln hade ju varit dåliga och kräkts, om det nu hade något sammanhang?




I dag har det varit varmt! Jag var in till Växtvaruhuset klockan halv tio med prylar som Maritta skulle ha. Vi har haft 25% på Växtvaruhuset för Trädgårdsföreningens medlemmar i dag. Vi har det nästa lördag också, då skall jag vara där. Vi säljer kaffe, värvar medlemmar och informerar om föreningen.

Var in klockan tre och hämtade tillbaka prylarna, skall ju ha dom nästa lördag.

I mellantiden satte jag om alla pelagoner.  Jag skall ju ha dom ute sen i sommar.

Klippte också av det som frusit eller torkat bort på rosorna.

Sedan har jag knutit färdigt mattorna.

Ringde syster för att höra hur hon haft det i Paris. Dom hade haft det bra, sett sig omkring, njutit av fint väder och suttit på trottoarserveringar och känt sig kontinentala.


Av Solweig - 9 maj 2008 21:57

Lisbeth på Ulvus kennel har fått problem med sina valpar, hoppas verkligen att det går bra.

Själv har jag inte gjort något storverk i dag, köpt blomjord och börjat sätta om pelagonerna. Så har jag köpt en ny postlåda en sån som rymmer mycket post. Så nu får vi se hur det går för Husse att sätta fast den i backen. Den skall gjutas fast!

Det har varit jättskönt väder i dag. Har suttit ute och knutit för mattor. I kväll har vi grillat och ätit gott. Sedan har vi suttit och njutit av vädret, bara slappat.

Skall snart börja gräva för att göra en större damm!

Natti!


Av Solweig - 8 maj 2008 21:41

Glömde berätta att jag blev påbackad av en karl när jag skulle hämta mitt nya körkort. Klanten backade rakt bakåt utan att titta. Han hade kollat när han klev in i bilen efter att ha postat ett brev och det var ingen bakom så ha bara brakade på! Man kan ju hålla sig för skratt!

Så nu måste man fixa plåtskada. Som tur var var det sidan bakom dörren han körde på så inga lampor blev skadade och dörren klarade sig!

Det är första gången jag blivit påkörd, har ju haft körkort sen 18-årsåldern så man har väl klarat sig hyfsat! 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards