Alla inlägg den 17 januari 2016

Av Solweig - 17 januari 2016 15:44

Imorgon f.m Skall jag skrivas i på ortopedien. Det känns lite gruvsamt, men samtidigt skönt att det skall bli av.

Jag har tvättat och strukit all tvätt som vi haft för att det skall finnas kläder ett tag, fast nu blir det en massa sängkläder då jag skall bädda rent i tre omgångar i samband med duschning före operation.

Man skall duscha och byta sängkläder tre gånger  innan så att det skall finnas så lite bakterier på huden vid operationstillfället. 

 

Jag ser fram emot den dag då jag kan gå ut.  Man har ju haft husarrest den senaste tiden.

Det har ju varit så isigt och halt, sedan blev det ju svinkallt, så vädret har inte varit så utevänligt!

 

 Jag har tvättat och strukit för att vi skall ha rena kläder ett tag, men inför operationen skall man duscha tre ggr med speciell tvål och efter varje dusch byta sängkläder och egna kläder. Så det kommer att bli mycket lakan i tvätten.

 

 I går var Ingvar och besitktade nya bilen, ua. Så nu dröjer det ett bra tag till nästa gång.

 

 Vi har plockat bort julpyntet och julgran, men en del ligger nere i gillestugan, jag har inte orkat packat ner det i Lådorna vi har det i.

 

Får väl roa mig med det under rehabtiden. Det blir ju sjukgymnastik framöver för att försöka återskapa lite ork och kondition.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards