Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

SKV:s Sommarläger i Lycksele

Av Solweig - 22 juli 2015 17:38

Vi har varit borta i tre dagar. For den 17/7 mitt på dan. Kom hem den 20/7 klockan 18.00

vi bodde på Kattisvans camping, som visade sig vara toppen för både oss och hundarna. Vi stannade där i tre nätter.

Hundaktiviteterna började på lördag med vallanlagstest hos en bonde i Rusele. Ingvar förde Julia, men hon ville inte vara i hagen utan så fort hon blev släppt sprang hon till matte och Tora. Ändå hade vi gått och gömt oss för att hon inte skulle se oss.  Vi testade bara Julia. Tora testade vi för länge sen på Tånga och det gick inte så bra. Det är inte så lätt att ha bägge hundarna med. Julia är ju ganska fast vid Tora.


Sedan på kvällen var det grilldax hemma hon Therese Långström, jättetrevlig.

 

Efersom det blev regn på eftermiddagen hade Therese och hennes kille fixat så vi satt inne i ett gammalt fint hus på deras gård. Här sitter Marit bl.a


 

Det var många diskusioner. Örjan berättade om sina vallande hundar.


 

Här sitter Therese och Susanne, som har Julias pappa Hector.


 

Andreas och bredvid honom Elina Sandqvist, vår webmaster på klubbens hemsida.

 Linda och Allan Allkärlind med barn.


På söndag var det viltspårs prov i skogarna runt kring Stenkulla där Therese bor. Julia fick gå anlagsprov, som hon klarade jättefint. Då höll jag i linan. Sedan umgicks vi och åt lunch innan vi for tillbaka till campingen. Vi stannade söndag natt och började hemresan på måndag.

 

Jag och Julia på Stenkulla.


Vi stannade till i Lycksele där det var motormässa, med en massa tävlingsbilar och motorcyklar.


Sedan stannade vi också till i Hoting på Ivars Bilmuseum. Där fanns mycket att se och minnas av gamla bilar och motorcyklar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards