Alla inlägg under maj 2014

Av Solweig - 9 maj 2014 13:50

Ja det var inget att oroa sig den här gången. Det mesta problemen härör från Ingvars revbensskada, den håller i sig. Man kan ju undra hur länge den skall ge besvär.


Det var snöglop i morse också när vi gick morronpromenaden. Vi hörde tranor på ängen intill där vi går och en gräsand simmade i bäcken vid hästhagen.

Det är massor av djur i naturen nu, Synd bara att det är så kallt. Jag matar småfåglarna och dom äter så Ingvar undrar om dom inte får ont i magen. Det vet jag ju inget om.


Jag har gjort en snabbstädning på förmiddagen. Nu har jag bakat två limpor som skall in i ugnen om nån kvart.

Av Solweig - 8 maj 2014 21:56

För två år sen fick vi 10 valpar i huset. Tänk vad tiden går! Nu är Julia och hennes syskon 2 år gamla. Nu hoppas jag att vi snart får den första championen i kullen.


Lillemor ställer ju på rasspecialen på Tånga, själv skall jag ställa Julia i Vännäs i början av Juni. Får någon av dom cert blir dom champions.


 

Det var jätteroliga månader när dom var små.


 

 

Nu är ju Julia stora damen.


I kväll har jag varit på Ejra på föreläsning om alergier på hund. Bra att få veta hur man upptäcker och behandlar.


Annars blev det lite trist då Ingvar efter att ha varit på möte med skidskyttet och fått lunch for in på akuten med bröstsmärtor mitt i dan och blev kvar över natten på sjukhuset. Samtidigt lika bra att han undersöks riktigt när han upplever att det inte är o.k Annars går han kring om är orolig.

Av Solweig - 7 maj 2014 17:14

När man stack ut näsan i morse klockan 06.00 för att släppa ut hundarna för morronkissning så snöade det. Det fortsatte ända fram till halv 10. Sedan var det duggregn och det upphörde kring 11.00

Vi for till maggan med sänglampor till grabbarna. Ingvar monterade, så nu kan grabbarna läsa sig till sömns.

Efter kaffe hos Maggan for vi och handlade. Jag hämtade också mina skor som jag haft på lagning.

Hade tänkt köpa fågelfrö, men det har dom plockat bort redan. Det är ju synd om småfåglarna när det snöar och är minusgrader. Dom finner ju inget att äta.


Nu har jag satt en bulldeg. Hittade ett recept i en tidning som var enkelt. Tänkte man kan väl testa. Tycker astt degen verkar hård men vi får väl se. Det skall bli två limpor om det blir som det står i receptet.


Har också anmält mig till en föreläsning på Djursjukhuset Eira i morron kväll, det handlar om klåda hos hundar. Kan ju vara intressant att höra.

Av Solweig - 6 maj 2014 12:23

Vad skall man göra? Ta på sig vinterkläder och gå utoch försöka fixa till trädgårdslandet? Eller skita i landet och stanna inne och sy i en dragkedja i Maggans sons brallor?


Det ligger nära till hands att brallorna vinner!  Det finns ett alternativ till och det är strykning, fast det ligger en grå katt på strykbrädan så det blir problem att få låna den!


Måste i alla fall ut med brudarna om en stund, deras middagspromenad får man inte skippa. Då talar Tora om i ljudliga tonarter vad som har skett!

Hon är väldigt precis vad gäller deras rutiner. Man kan inte missa någonting.


Så det är väl lika bra att man byltar på sig kläder och tar promenaden på en gång.




Av Solweig - 5 maj 2014 09:34

Tiden står liksom still när det är så kyligt ute som det har varit ett tag nu.

Jag har satt ut blommorna i växthuset, men det är så kallt att värmen går varenda natt.

I trädgårdslandet har jag inte gjort ett vitten. Tänkte gödsla och göra iordning, men det är ju

inte så inspererande när det är så kallt som nu.


Har i alla fall satt ut agilityhindren till vovvarna. Vi gjorde ett första race i går. Tora kan ju, men Julia hon fuskar och kryper under om hon kan. Hon måste lära sig att det är hoppa man ska göra.

Hur som helst så är det en aktivitet som kräver att dom tänker och det är det som är grejen.



Av Solweig - 1 maj 2014 13:56

I går eftermiddag började det snöa, det blev inte mer än ett tunnt vitt täcke, men det låg kvar tills i dag på morronen, när solen kom. Då smälte det bort. Det har varit kallgrader i natt, som mest ca -3.


Nu skiner solen men det är inte varmt. Ingvar har åkt upp till Holmsjön för att testa första vårfisket i öppet vatten. Vi får väl se om det ger något.


Själv gör jag just ingenting i dag, Maggan annonserade att hon skulle komma hit efter att hon uträttat en massa ärenden.


Har anmält till Vännäs i dag i alla fall.


 

Sista gruppbilden med Lina och dom andra i blåsippsbacken utanför staketet. Bilden tagen samma vecka so vi fick ta bort henne.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards