Alla inlägg under april 2014

Av Solweig - 7 april 2014 10:32

I lördags blev min fina Lina 8 år, det är fantastiskt hur fort tiden går. Tycker inte det är länge sen vi var ner till Kim och hämtade en liten plutta.

 

Dagen firades med märgben tillsammans med flocken. Tora löper ju och nu tror jag att Lina tänker börja också. Så det blir till att städa lite extra ett tag nu.


I natt har det snöat och det gör det fortfarande så det är helt vitt ute. Men det är inte minusgrader, utan plus 1 så det blir blött.


Jag skall skola om pensneérna i dag. Resten av det jag sått är för litet. Ja inte spetspapríkan den är över 1 dm lång, den måste jag snart binda upp. Den skall också omskolas i egna krukor snart men ännu kan den nog som den gör.


Till helgen åker vi ner till Sundsvall, jag ställer Julia och Tora på söndag. Hoppas det går bra, Tora är ju inte ställd efter sista valpningen i oktober och Julia blir det spännande att se hur den här domaren bedömer henne. Hon har ju fått både vin och vatten.




Av Solweig - 2 april 2014 14:50

Så har maken återvänt till huset. Var in i går kväll och hämtade honom på sjukhuset.

Så i dag har vi varit på apoteket och hämtat en massa medicin. Det är lite komiskt, han hatar att äta tabletter. I  och för sig har han inte ätit nått tidigare, men har alltid haft en massa synpunkter på detta med tabletter. Han anser att det äts för mycket. Men nu får han nog finna sig i att äta det som är ordinerat. Han törs nog inget annat.


Jag har också kopt jord och götsel. Det är lika bra att ha lite hemma, när man skall sätta om plantorna så har jag bara blomjord hemma och den skall jag ju ha till blommorna inne som ju också skall sättas om snart.

Brukar vänta tills jag kan hålla till ute.


Nu skall jag ta en vända med dammsugaren, det är ganska skräpigt inne. Sedan har vi ju fått en extra anledning att torka golvet, Tora löper och hon lämnar blodfläckar överallt.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards