Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Svenstavik, rasspecial

Av Solweig - 4 augusti 2013 18:53

Så var den helgen över. Fredagen blev lite hektisk, man skulle ju fixa en del. Jag hjälpte först till med att bygga ringar. Sedan kunde man ta itu med SKV-utställningen. Tur man har medhjälpare.

Maken bär pris-fodersäckar till utställningsplatsen.

  

Sedan skulle man resa sitt eget utställningstält,

 

Som tur var fick jag hjälp av Kerstin.

Vår domare Kurt Nilsson ringde kvart i fyra och talade om att han var försenad. Vi skulle ha startat fyra men nu blev det halv fem. Men det gjorde inte mej nått då hann jag fixa fikat till domartältet.

Själva utställningen gick för min del jättebra. Först ut var Jackdow´s Birger Bärnsten, han fick ex. blev 1:a juniorhanne med ck och sedan 4:bästa hanne med reservcert. Jackdow´s Orvar Onyx, fick ex. och blev 2 i jun.kl

Jackdow´s Julia Jade fick ex. 1 jun.kl med ck och sedan 3 bästa tik med cert.

 

Så var det mamma Tora:s tur, hon löper och är väl därför inte på bästa humör.

Men hon fick ex. och placerades som 3 ch.tik


Så på lördag var det SKK utställning med ny domare Arvid Göransson, från Åsarna. En kille som var jättesnål med ck:na. Det delades inte ut många.

För mina två tjejer gick det så där. Julia fick exelent men inget ck. Hon blev 3:e juniortik. Tora blev 2:a ch tik med ck och 3 bästa tik, som vanligt höll jag på att säga.

Men man kan ju inte klaga, det var dom som det gick sämre för.


Tora åkte ner till Anita i morse, Anita skall låna Tora för att para och förhoppningsvis få valpar framöver hösten. Resan ner har gått bra och vi får väl se hur det går att hitta en hanne i brådrasket. Det kom ju lite plötsligt, Tora har inte löpt sen i november förra året så det var inte lätt att veta när

det skulle bli.

 

 


 
 
Maggan

Maggan

9 augusti 2013 19:09

Ja inte fick Anita problem att hitta hane i alla fall ;) Det fixade Tora ju så utmärkt själv! fast kanske Anita inte sammtyckte om valet ....;)
Bra tjej reder sig själv ...om killarna är ute så måste man väll krypa ut genom fönstert och hälsa på! ;D

http://www.jackdows.se

Solweig

12 augusti 2013 12:59

Ja säga vad man vill om Tora, men inte är hon svårparad.
Nu får vi hoppas att hon blir dräktig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards