Alla inlägg under april 2013

Av Solweig - 10 april 2013 18:53

   Jag har ju satsat på en Rikshäst hos Anna Forsell på Solvalla. I fjol satsade jag på hästen på Bergsåker , men det blev ett riktigt magplask. Så därför skiter jag i  "lokalhästarna". I kväll har hästen ( Global Prinsess) startat på Solvalla och blivit tvåa, jag spelade på henne och fick inte tillbaka pengarna då jag även spelade  vinnare. Men jag är nöjd med henne. Kan bli roligt framöver.

Jag kan ju inte vara på Sovalla men jag har ATG liver så jag kan se loppen på datorn.

I dag fyller maken år så han fick inte  åka och fiska. Vi har varit och handlat mat samt en massa annat. Maken skall ju fara till Raukasjö i morron förmíddag och fiska. Så det behövdes ju lite "färdkost".

Maken fick också följa med på morronpromenaden, det är ju så fint på mornarna, strålande sol och ingen vind.

Vi var ute i en och enhalv timma. Nu i kväll har vi ätit en lite finare middag med filé pommes frite och sås.

Nu ligger hundar och kattor och tar det lugnt. Julia och Linus.

    

Vi har några gynnare utanför staketet som ätit på grannens tulpaner. Hon har strött blodmjöl på sina tulpaner och det tycker Julia är jättegott! Hon har varit där och provsmakat vilket gjorde att hon blev lös i magen!

 

Köpte en gloxinina i fjol som såg så lessen ut att jag ville rädda henne till ett bättre liv. I fjol blommade den enormt och nu ser det ut att bli likadant!

 

Av Solweig - 9 april 2013 17:22

Jag hörde orrspel i morse när vi var ute på morronpromenad. Såg också några stora spår som inte var hund, inte lodjur utan troligen varg!Det hade snöat lätt i spåren så det gick inte se så tydligt. Att jag tror att det inte var hund beror på att det inte fanns några människospår utan bara dessa. Stora tass-spår.Jag vet att det finns lodjur inte så långt från där vi var, en av mina valpköpare har haft ett på gården för inte så länge sedan..

Av Solweig - 3 april 2013 11:04

http://www.youtube.com/watch?v=aKXlznpVMjM


Visst är det fantastiskt. Man blir ju så glad att se. Tala om antikrundan, detta är väl en sån upplevelse. Även om man inte kan säga att mina tre götar är antika!

Vi var ut på fisketur i går. Det blev dåligt med fisk, husse fick en liten röding och den åt Julia upp direkt!

Men vi grillade korv och solade oss, tills det blev molnigt, då for vi hem. Kameran den blev kvar hemma.


Av Solweig - 1 april 2013 18:35

Denna morron gjorde vi en lite längre promenad, vi gick ner till Storsjön och gick en runda på isen. Det är ju så bra för då kan hundarna springa lösa hur som helst. Det gjorde dom också. Sen när vi gick hem var det inte nån vidare fart på "rumptrollen" När vi skulle gå i morse följde Linus efter oss, så jag blev tvungen att gå hem med honom. Vill inte att han skall vara efter stora vägen.

Han är ju rolig den katten, han tror nog att han är en hund. Äter helst hundmat och ligger i hundsängar.

 

Husse har tillbringat dagen på pimpeltävling.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards