Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Mina djur!

Av Solweig - 13 april 2013 17:37

Vintern håller på att släppa lite på sitt grepp. Godisstenarna har tinat fram och hundarna är inte sena att hoppa upp för att få sitt godis.

 

Även Julia har lärt sig detta med godisstenar. Men ibland går det på tok, godiset åker ner på backen.
 

 
Annars är det vanligaste denna syn.

 

Tora som ligger på rygg. Hon fäller just nu, vet inte om det är därför hon ligger så mycket på rygg.

Fina Tora.

 

Lika fina Lina

 

Sist och nästan minst, i alla fall yngst Julia.

 

Sedan har vi det här men mina blomlådor! Blomman är en 14 år gammal katt!

 

 

Det är ingen mening att ha några känsliga blomster i dom lådorna.

Linus sitter inte så ofta i lådorna, bara när han vill in och ingen ser eller hör.

 

Julia är en rolig typ, hon tar sig ut hur vi än stänger, men går ingenstans utan håller till intill tomten.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards