Alla inlägg den 11 april 2012

Av Solweig - 11 april 2012 09:16

Gick en runda i trädgården nu på morronen och det är så man kan få ett utbrott! Rådjuren har bitit av och rivit upp alla tulpaner som kommit upp, dom har gnagt av varenda själk på Flammentanzrosen gnagt på lilla äppelträdet ansat Bolltujan m.m

Om jag bara vetet om deras närvaro hade jag släppt ut hundarna om det än varit mitt i natten.

Jag har inte satt tulpaner på flera år då risken för rådjursskador är överhängande i min trädgård. Dom äter upp växter för mig varje år så det är inte nått nytt.  Jag tycker inte om dessa djur och det värsta är att jag har grannar som matar dom så dom håller ju dom kvar i grannskapet.

Det är så trist! Jag som var på så gott humör efter en jätteskön promenad med hundarna.  Men aldrig får man vara riktigt glad.

Gick in på nätet för att söka motmedel. Fann ett som var att kissa i burkar och ställa ut i rabatten! Lite udda kan man ju tycka med en massa urinburkar i rabatten! Ett annat var att strö ut blodmjöl blandat med ättika. Nu är det ju så att hundarna gillar blodmjölet så det funkar nog dåligt!

Blir nog kissburkar för mig, ha! ha!

Tror jag har ett kycklingnät som jag skall lägga över rabatten. Hur jag skall förhindra att dom äter upp äppelträdet vet jag inte. Kissburken lär inte hjälpa!


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards