Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Regn, toppen!

Av Solweig - 15 mars 2012 09:50

På sommaren tycker man ju inte att det är toppen när det regnar, men nu när snön ligge djup är man lycklig när det regnar för det tär på snön. Jag är så less på vinter nu så det är inte klokt!

Längtar till vår och barmark.

Vi har två ekorrar som kommer och käkar vid fågelautomaterna nästan varje dag. I går lyckades ja ta en bild av en av dom.

Bilden är tagen inifrå köket, det var mulet och grått i går så den blev mörk.

   


 
 
lovan

lovan

16 mars 2012 07:26

Hej, superr fin header och blogg!!
Kika gärna in på min:)

http://www.lovanz.bloggplatsen.se

 
Britta

Britta

18 mars 2012 19:20

SNÖ???? Det har vi inte sett mycket av i vinter - trevlig omväxling till de två tidigare vintrarna :0)
Hoppas det regnar mycket nu! Så roligt att parningsresan gick bra - nu börjas det........
Håller tummarna!
Vilken gullig korre!
Här gör jag av med paket efter paket med näsdukar......snörvel.....
Äsch, det går över.......

http://www.oxberget.se

Solweig

18 mars 2012 20:47

Hoppas du snart blir frisk från din förkylning. Själv har jag inte varit förkyld på väldigt länge. Minns inte sist, peppar,peppar!
Ja Stockholmsresan gick bra så nu får vi se. Skall kolla med ultraljud den 4 april.
Jo vi har mycket snö kvar här, men det brukar vara snö kvar åtminstone till påsk. Oavsett om påsken är tidig eller sen!
Skall man vara hygglig mot fjällturismen så är det väl bra!
Har i alla fall satt tomater,och surfinia samt en massa andra frön i helgen så man hoppas på vår även här!
Krya på dig som sagt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards