Alla inlägg under december 2011

Av Solweig - 18 december 2011 16:23

Nu börjar det bli jobbigt att hitta stigarna där vi går på rastningsrundorna hundarna och jag. Det snöar och driver igen så man för spåra varje gång man är ute.

Hoppas att det slutar snart. Personligen tycker jag att det räcker med snö nu. Jag är ju ingen vintermänniska så snö är överkurs numera. I mitt tidigare liv åkte jag en del slalom och då var det nån mening med snön men numera har jag lagt slalomskidorna på hyllan så nu får det gärna vara barmark.

Den enda nyttan med snön är att den skyddar växterna för frost. Har ju en trädgård som jag tycker om att påta i så därför acepterar jag 30 cm snö men sen tycker jag att det blir för mycket.

 

Dom som väl är lyckliga över snön är skoteråkarna som kör överallt utan att ta hänsyn till att det bara är på skoterlederna som dom får köra inom tätbebyggt område.


 

Av Solweig - 18 december 2011 00:27

Har tillbringat kvällen tillsammans med våra trevliga grannar som intagit middag tillsammans med oss.

Alltid lika trevligt att umgås med dem.

Av Solweig - 13 december 2011 10:48

Så här såg montern ut som jag inte var och besökte på Stockholmsmässan. Jättefin tycker jag. Sen är det ju så att västgötaspetsar ä r så sociala   så det är lätt att få klappa. Det tycker ju barn speciellt om.

 

Av Solweig - 12 december 2011 10:09

Så har man besökt kungliga huvudstaden, anledningen var att besöka svägerska Maj, men samtidigt tog jag tillfället att delta i Stockholms mässan.

Det var Tora som jag ställde. 39 västgötar totalt, 16 hannar och 23 tikar. Tora blev inte placerad i bästa tik, vilket jag inte förväntat mig heller. Det var ju Nordisk vinnare så det fanns ju konkurrens. Men hon blev 3:a bästa championtik vilket jag är nöjd med. Vår domare gav både ris och ros och vinstrika hundar åkte ut i konkurrensen så vi var inte ensamma om det.

Det var ändå jätteroligt att träffa alla bekanta som var där. Anita, Kim, Britta, Kerstin, Jan, Lillemor, Helene, Pernilla... Ja alla som man inte träffar annat än på utställningar. Det är ju faktiskt nästan halva nöjet. Man bor ju lite avsides om man vill träffa " rasfränder".

Här stolt uppfödare med vinnande hanne Svedala Samuel skräddare, Anita Whitmash som också vann uppfödargrupp där Tora ingick. Tyvärr så kunde inte Anita ställa upp i avelsgrupp då det var för få avkommor till Svedala Solveig Solros närvarande.

  

Det var så mycket folk på mässan och jag var ensam så det blev ingen koll på alla försäljare. Var inte ens till rasmontern. Att bära runt bur, väskor samt en hund som gick både hit och dit i trängseln var inte så lätt, därför avstod jag detta och packade och gick ut och väntade på skjutsen hem.

Sedan förflöt dagen lungt. Vi började hemfärden klockan halv tio på söndagmorronen och var hemma halv fem på eftermiddagen.

Här har det snöat! 3-4 dm. Så nu är väl vinterälskarna nöjda. Våra snälla grannar har skottat och skött om vår hem så det var som om vi inte varit borta. Kattorna blev så glada. Trots att dom varit inne i fyra dagar gick dom ut, men kom in direkt igen för att vara tillsammans med oss.

Av Solweig - 4 december 2011 22:52

Vi har lagt golv på makens kontor i dag. Kontrollanter var två rumptroll!


 
Av Solweig - 1 december 2011 15:26

Tittade på första gången på TV4:as sändning från skidskyttet. Man är ju van vid Kalle Grenholm och Krister Ulfbåge. Men detta var botten! På grund av alla reklamavbrott blev det som en enda pyttipanna. Botten. Man fick inget sammanhang och själva sändningen var även den dålig. Provade att se på eurosport, det var lite bättre men

reportern var inte bäst. Så nu har man inte något att se fram emot vad gäller skidskytte.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards