Alla inlägg under november 2011

Av Solweig - 7 november 2011 20:43

Nu är det bara några styrelser kvar att göra sen avgår jag som sekreterare i vår brukshundsklubb, det känns faktiskt skönt. Är nog inget styrelseproffs.

Har fortsatt att klippa ner i rabatterna och lägga granris. Var och hämtade mera granris i dag.

Brudarna på en av stubbarna dom hittade på vägen ute i skogen.

 

Fortfarande är kortet taget med "lillkameran"


Har fått Camilla Läckbergs senast roman gratis från nån bokklubb som ringde hit. Sen väntar jag på en annan bok som jag också skulle få.


Av Solweig - 6 november 2011 20:37

När jag tittar på TV måste jag ha nått i händerna. Har stickat ett par sockar till Maggans grabbar samt ett par vantar och nu håller jag på med ett nytt par vantar. Dom har jag rivit upp tre gånger redan. Det blir lätt så när man sitter i halvmörkret och både stickar och tittar på TV:n.

Här är dom som är färdiga.

Tora sitter på väsgötaspetsvis på hela ändan när hon sitter. Det ser ju lite roligt ut.


 

Av Solweig - 6 november 2011 20:18

Skulle ta med kameran i går morse nör vi var ute på långpromenad, men den glömdes. I dag tog jag lillkameran som man kan ha i fickan med.

Vädret var inte alls så fint som i går, grått och disigt med regn hängande i luften. Det kom på eftermiddagen.

 
Det är grått och brunt, men ändå ingen snö och det är en vecka in i november.

Vår Johan Bauerskog ser nästan ut som på sommaren.

Här kollas om det är några rådjur här i dag, det brukar det vara. 

 

Tora älskar ju att jaga och springa runt, men det är inte så lätt att få igång Lina.

   

Men här har hon lyckats, min kamera hänger inte med!

 

Ursikten som är ganska fin när det är klart väder är i dag begränsad, man ser inte fjällen.

 

Av Solweig - 4 november 2011 22:37

Efter att ha blivit bortskämda med sol nästan varje dag, har dagens väder gjort att man kommer ihåg att det är inte fint alla dagar.

Det har regnat nästan oavbrutet hela dagen. Mer eller mindre. Så därför har det inte blivit andra uteaktiviteter än hundpromenader. Men dom gör vi inte avkall på. Vi går lika långt och är ute lika länge även när det regnar.

Annars är det inte annat än inneaktiviteter som gäller. Har nästan vävt färdigt min matta. Vet inte om det går att väva så långt som jag vill. Varpen tar slut och det blir inge skäl så det går inte väva på slutet. Har nu bara 1 meter varp kvar och det är lite lite. Skall väva 50 cm till, om det går. Annars får jag riva upp. Ränderna på mattan måste ju var likadana.

Har också stickat färdigt ett par "krusvantar". Var ner på garnaffären och köpte garn till ett par nya med nytt mönster. Har stickat 5 cm på dom i kväll. Stickar sockar till Maggans grabbar också,ett par är nästan färdiga.

Maken har åkt upp till jaktstugan i kväll, dom jagar i helgen, så jag får roa mig bäst jag kan i min ensamhet.

Är det finnt i morron skall jag göra färdigt i trädgården.

På tisdag nästa vecka skall vi åka och fiska har jag bestämt. Jag fick ett nytt kastspö i torsdags. Maken har väl slitit ut mitt gamla! Jag hade ett bra kastspö som jag använde när jag deltog i metar SM i Malung för massor av år sen.

Man har ju ett förflutet i fiskarbranchen!

Numera tävlingsfiskar jag inte. Nu är det nöjesfiske som gäller. Maken har varit iväg två dagar i veckan som gått och kommit hem med fem fina öringar.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards