Direktlänk till inlägg 29 maj 2008

Skit!!!

Av Solweig - 29 maj 2008 20:05

Vi som bor på landet har ju nöjet att få vårluften parfymerad med flytgödsel. Men det får man ju ta, bönderna måste ju också få leva, man talar ju om en levande landsbygd.

Men ibland kan man hålla sig för skratt!

I dag vid lunchtid skulle jag rasta Lina för att sedan åka till stan och få mina glasögon lagade. Vi gick upp på gärdena bara en bit ovanför vår tomt. Lina sprang ju kring men inte så långt från mig. Vi gick en gammal körväg som går mellan två gärden.

Man har hållit på att dika efter vägen så det står en grävmaskin på sidan om vägen. Men det var värre än så upptäcket jag när Lina blev kvar vid maskinen. När hon kom på inkallning luktade hon som en gödselstack. Hon hade rullat sig i flytgödsel som dom spillt bredvid grävmaskinen. Så det var bara raka spåret in i duschen.

Jag fick klä av mig och göra en riktig helrengöring av hunden.

När det var gjort började hon fälla, det skall hon göra nu men det blev lite akut, tack vare badet.

Sedan gick det inte laga glasögonen så det blir till att köpa nya.Suck

Skall åka in i morron och prova ut nya, det är lika bra att ta tjuren vid hornen.

I kväll har jag använt kardan på Lina men det yr hår fortfarande om man tar i henne. Det kommer att ta dagar att få bort all underull.


Husses två döttrar kom hit i dag, dom skall ligga här i natt.


Nu skall jag sätta mig på verandan och bara njuta (det luktar mindre där) av en underbar kväll, det har varit över 20 grader i dag

 
 
Nilla

Nilla

30 maj 2008 08:13

Hej

Hoppas att värmen & våren har kommit till er också!!

Här i Göteborg är det TO HOT *S*

Fast riktigt skönt!!

Hoppas att allt är väl mer er!!

Mvh Nilla

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

 
Lena, Moa och Maiko

Lena, Moa och Maiko

30 maj 2008 15:34

Hmmm, ja det där har jag också råkat ut för. Min lilla Tibetanska kille Gizmo ÄLSKADE allt vad gödsel hette , i vilken form som helst.Det hjälpte inte riktigt heller att bada och shamponera. Lukten bara FANNS där ändå!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

Solan

31 maj 2008 16:18

Vårt rastningstrritorium har krymt drastiskt på grund av all gödsel som jordbrukarna runt oss spillt ut. Hon har hittat flera ställen att rulla sig på, och som Lena så rätt påpekar, det går inte att tvätta bort lukten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards